مجله دلتا

مجله دلتا

مجله دلتا

مجله دلتا

مجله آشپزی دلتا

  • ۰
  • ۰

تارت انار یکی از تارت‌های بسیار خوشمزه و پاییزی است که می‌توانید برای شب یلدا آن را تهیه کنید. این تارت خوشمزه با دسر شکلاتی و دانه‌های انار تهیه می‌شود و بسیار هم ساده و در دسترس است.

تارت شکلات و انار

انار قطعا یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های فصل سرد است. این میوه پرخاصیت با آن ظاهر فوق‌العاده زیبا، آن‌قدر طعم خوبی دارد که دردسر برش دادن و دانه کردن آن را به جان بخریم و از آن لذت ببریم. با انار انواع و اقسام خوراکی تهیه می‌شود؛ از غذای اصلی مانند کوفته انار گرفته تا دسر و کیک و کوکی انار و نوشیدنی. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم طرز تهیه تارت شکلات و انار را آموزش دهیم. با توجه به اینکه شب یلدا نزدیک است، این تارت می‌تواند شیرینی خوشمزه‌ای برای بلند‌ترین شب سال شما باشد.

مواد لازم برای تارت شکلات و انار

  • بیسکویت پتی‌بور: ۱۳۰ گرم
  • دسر شکلاتی آماده: ۲ بسته
  • انار: به میزان دلخواه
  • کره ذوب‌شده: ۱۰۰ گرم
  • قالب تارت

طرز تهیه تارت شکلات و انار

 تارت انار

مرحله اول

برای تهیه این تارت جذاب، ابتدا بیسکویت پتی‌بور را داخل خردکن می‌ریزیم و کاملا پودر می‌کنیم. سپس کره ذوب‌شده را به بیسکویت‌ها اضافه و به‌خوبی مخلوط می‌کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله بعد از اینکه بیسکویت و کره کاملا باهم مخلوط شد، به اندازه ۳ قاشق غذاخوری از مخلوط آماده‌شده را درون قالب تارت می‌ریزیم و فرم می‌دهیم. سپس با یک گوشتکوب روی بیسکویت‌ها را پرس می‌کنیم تا کاملا منسجم شود.

مرحله سوم تارت شکلات و انار

قالب تارت را برای نیم ساعت تا یک ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم تا سفت شود. بعد از یک ساعت، قالب تارت را از یخچال خارج می‌کنیم و به آرامی بیسکویت‌ها را در می‌آوریم.

حال از دسر شکلاتی دنت روی بیسکویت‌ها می‌ریزیم و به صورت یک‌دست پخش می‌کنیم. سپس برای زیباتر شدن دسر، مقداری انار روی تارت می‌ریزیم و به دلخواه با سس کارامل تزیین می‌کنیم.

تارت یلدایی

پیشنهاد مطالعهچیز کیک ژله اناری ، دسر خوشمزه یلدایی را بخوانید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی