مجله دلتا

مجله دلتا

مجله دلتا

مجله دلتا

مجله آشپزی دلتا

  • ۰
  • ۰

حلوای نارگیلی یکی از انواع حلواهای نوین ایرانی است که برای پذیرایی بسیار مناسب و شیک است. این حلوا بسیار ساده و سریع آماده می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

حلوا نارگیلی

در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه یک مدل جدید و مجلسی به نام حلوا نارگیلی را به شما آموزش دهیم. حلوا نارگیلی از لحاظ ظاهری کاملا شبیه بقیه اعضای خانواده حلوا و فرنی است، ولی این حلوای فوق‌العاده خوش‌عطر از پودر نارگیل درست می‌شود. حلوای نارگیلی یک گزینه خیلی خوب برای مراسم شما است، چون هم خیلی سریع آماده می‌شود و هم اینکه خیلی شیک و مجلسی است و می‌تواند زینت‌بخش مراسم شما باشد. با مجله دلتا همراه باشید تا حلوا نارگیلی را با هم یاد بگیریم.

مواد لازم

  • آرد ۱ پیمانه
  • پودر نارگیل ۱/۲ پیمانه
  • کره ۷۰ گرم
  • روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر قند ۱/۲ پیمانه
  • زعفران ۱ قاشق سوپ‌خوری
  • گلاب ۳ قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه حلوا نارگیلی

طرز تهیه حلوا نارگیلی

مرحله اول

برای درست کردن حلوا نارگیلی خوش‌طعم و خوش‌عطر، ابتدا یک ماهی‌تابه را روی شعله گاز بگذارید. سپس آرد را یک بار الک کنید و داخل تابه بریزید و مدام هم بزنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود ولی تغییر رنگ ندهد. سپس دوباره آرد را الک کنید و مجددا داخل تابه بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله کره به دمای محیط رسیده و روغن مایع را هم به آرد اضافه کنید و هم بزنید. در حدود ۵ دقیقه مواد را با هم تفت دهید تا سبک شوند.

مرحله سوم

حالا ابتدا گلاب و سپس زعفران غلیظ را به حلوا  اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. سپس تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله از پخت حلوا، برای اینکه حلوا بافت نرم و لطیفی داشته باشد ابتدا پودر قند را الک کنید. سپس پودر قند و پودر نارگیل را به حلوا اضافه نمایید و خوب مواد را با هم ترکیب کنید تا حلوا نارگیلی منسجم و یکدستی به دست آید و در تابه جمع شود.

مرحله پنجم

حالا می‌توانید حلوا نارگیلی را داخل قالب سیلیکونی بریزید و به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید و بعد به راحتی آن را از قالب جدا کنید.

دستور پخت حلوا نارگیلی

پیشنهاد مطالعه: فرنی پسته ای، عصرانه‌ای مقوی برای همه را بخوانید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی