مجله دلتا

مجله دلتا

مجله دلتا

مجله دلتا

مجله آشپزی دلتا

  • ۰
  • ۰

کشورهای مختلف دنیا غذاهای گوناگونی دارند. در این مطلب قصد داریم شما را با صبحان? برخی از کشورها آشنا کنیم.

صبحانه

وقتی صحبت از صبحانه در نقاط مختلف جهان به میان می‌آید، با انواع صبحانه مواجه می‎شویم. از کیک خامه‌ای تهیه شده از آرد ذرت در برزیل تا سوپ خوش‌مز? نخود در تونس، از پنکیک‌های پف‌دار اوکراینی تا مربا‌های شیرین نارگیل در سنگاپور. اگر‌چه محتوای بشقاب صبحان? برخی از این کشور‌ها ممکن است با تصور شما از اولین وعد? غذایی روز متناسب نباشد، اما اکثر آن‌ها برای شما آشنا هستند.

سوییس

صبحانه

در روز‌های غیرتعطیل هفته، سوییسی‌ها معمولاً یک صبحانه سریع اما سیر‌کننده را ترجیح می‌دهند که ترکیبی از جو دوسر با میوه و دانه‌های خوراکی است که با ماست چکیده سرو می‌شود. اما در روز‌های تعطیل در کنار پنکیک سیب‌زمینی، انواع پنیر و تکه‌های غذا‌های سرد و نان تخم‌مرغی با عسل، کره و مربا مصرف می‌کنند.

ژاپن

صبحانه

صبحان? ژاپنی‌ها اغلب از ترکیبی از غذا‌های مختلف در مقادیر کم است. ماهی‌هایی مانند سالمون و ماکرل، سوپ میزو، سبزیجات خرد‌ شده و برنج از ترکیبات صبحان? ژاپنی‌ها است. همچنین باید به «تاماگویاکی» اشاره کرد که یک املت کمی شیرین است.

استرالیا

صبحانه

 صبحانه‌های استرالیایی با تمرکز روی محصولات تازه، غلات کامل و ترکیبات خوش‌مزه می‌تواند از نان کلاسیک آووکادو با دانه‌های غلات روی آن تا نیمرو و سبزیجات خرد شده و پودینگ برنج با ماست متفاوت باشد. قهو? اسپرسو با نسبت بالای شیر را هم نباید در صبحان? استرالیایی فراموش کرد.

آلمان

صبحانه

سوسیس و دیگر انواع گوشت‌ها نقش مهمی در صبحان? سنتی آلمانی‌ها دارند که به آن «فروشتوک» گفته می‌شود. صبحان? آلمانی‌ها پر از گزینه‌های مختلف مانند انواع سوسیس، برش‌های سرد گوشت، نان و رول‌های شور و شیرین همراه با میو? تازه، نیمروی عسلی و چاشنی‌هایی مانند مربای خانگی است.

بلغارستان

صبحانه

«پوپارا» غذایی است که بر اساس یک سنت بسیار قدیمی از نان باقیماند? وعده‌های غذایی روز گذشته تهیه می‌شود. این غذای گرم و خوش‌مزه مورد علاق? بسیاری از مردم بلغارستان به‌ویژه در دوران کودکی است. شیر یا چای گرم را در داخل یک کاسه پر از تکه‌های نان بیات، پنیر بلغاری خرد شده، کره و شکر می‌ریزند و کنار می‌گذراند تا نرم شده و بتوان با قاشق از آن برداشت.

ترکیه

صبحانه

نان‌های ترکی مانند «سیمیت» یا «پاید» در کنار کاسه‌هایی از پنیر فتا یا دیگر پنیر‌های شور و تازه، روغن زیتون، حلوا، عسل و غذا‌های کنسروی از صبحانه‌های ترکیه هستند. تخم‌مرغ نیز معمولاً در کنار یک نوع سوسیس تهیه شده از گوشت قرمز خشک به نام «سوجوک» که با سیر، فلفل‌قرمز، زیره و سماق مزه‌دار شده، پخته می‌شود.

پرتغال

صبحانه

قهوه با مقدار زیادی شیر گزین? اول پرتغالی‌ها در وعد? صبحانه است. پرتغالی‌ها معمولاً نان ساده‌ای در کنار قهو? خود می‌خورند که تارت تخم‌مرغی از محبوب‌ترین آن‌ها است.

اوکراین

صبحانه

پنکیک‌های اوکراینی موسوم به «سیرنیکی» که از درون نرم و پف‌دار و از بیرون طلایی و ترد هستند، صبحان? محبوب مردم این کشور است. این خوراکی اوکراینی را می‌توان با میو? تازه، ترکیبات کنسروی، شکر یا خامه ترش مزه‌دار کرد.

ایتالیا

صبحانه

ایتالیایی‌ها معمولاً صبحان? شلوغی دارند که همیشه شامل قهوه و کلوچه‌های ایتالیایی است. اغلب کاپوچینو یا اسپرسو گزین? ایتالیایی‌ها برای صبحانه بوده و در کنار آن نیز شیرینی‌های ساده‌ای مانند کورنتو یا شیرینی دایره‌ای شکم‌پر با کاستارد یا نوتلا سرو می‌شود. «اسفوگلیاتله» یک شیرینی ترد و لایه‌دار پر شده با پنیر شیرین ریکوتا است که از استاندارد‌های دیگر صبحان? ایتالیایی به شمار می‌آید.

روسیه

صبحانه

خاویار صبحان? محبوب روس‌ها است. این غذای گران‌قیمت روی پنکیک‌های روسی در روز‌های تعطیل هفته قرار می‌گیرد. اما در روز‌های غیر تعطیل، صبحان? روس‌ها ساده‌تر است و خاویار به صورت پودر روی نان‌های شیرین تهیه شده از آرد گندم سیاه که به کره آغشته شده، پاشیده می‌شود. علاوه بر آن یک لیوان چای سیاه نیز پای ثابت صبحان? مردم روسیه است.

همچنین بخوانید:

طرز تهیه پیتزا سبزیجات ؛ رژیمی و بدون خمیر

سالاد سزار ؛ طرز تهیه رستورانی

لازانیا سبزیجات با سس ریکوتا

پاستا آلفردو با سس مخصوص

لازانیا لقمه ای ، مناسب برای مهمانی(+ویدئو)

  • ۹۸/۰۵/۲۶
  • maryam souri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی