مجله دلتا

مجله دلتا

مجله دلتا

مجله دلتا

مجله آشپزی دلتا

  • ۰
  • ۰

کوکو سیب‌زمینی غذای سادها‌ی است که می‌توان آن را به شیوه‌های گوناگون درست کرد.

کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی یکی از کوکوهای معروف و پر‌طرفدار ایرانی و از پرمصرف‌ترین غذاهای فوری است. این غذا بسیار ساده آماده می‌شود و طعم خوبی دارد. کوکو سیب زمینی را می‌توانید به‌عنوان یک شام یا ناهار سبک سرو کنید.

مواد لازم

  • پیاز بزرگ:  یک عدد
  • تخم‌مرغ: ۳ عدد
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • سیب‌زمینی متوسط: ۵ عدد
  • شوید خشک: یک قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل‌سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه

کوکو سیب زمینی

سیب‌زمینی‌ها را شسته، حدود 30 دقیقه در قابلمه با آب جوش بگذارید تا آب‌پز شوند. پس از اینکهسیب‌زمینی‌ها آب‌پز شدند، اجازه دهید کمی خنک شوند و پوستشان را جدا کنید. سپس سیب‌زمینی‌ها را با رندۀ بزرگ رنده کرده یا با گوشت کوب بکوبید. پیاز را به‌صورت جداگانه رنده کنید. با فشار دست آب پیاز را بگیرید و آن را به ظرف  سیب‌زمینی اضافه کنید.

تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسۀ جداگانه بشکنید و خوب هم بزنید. مقداری نمک، فلفل‌سیاه و زردچوبه به آن بیفزایید. اضافه کردن شوید خشک اختیاری است. اگر می‌خواهید از شوید خشک استفاده کنید، آن را به تخم‌مرغ‌ها افزوده، خوب هم بزنید تا یکدست شود. تخم‌مرغ‌ها را به مواد اضافه کرده، خوب مخلوط کنید تا کاملاً یکدست و منسجم شوند. مایۀ کوکو آماده است و باید آن را سرخ کنید.

مقداری روغن داخل تابه بریزید تا داغ شود. سپس مقداری از مایه کوکو برداشته، به آن شکل دهید و در روغن سرخ کنید. این کوکو را می‌توان با سیب‌زمینی خام هم آماده کرد.

پخت کوکو سیب زمینی در فر

کوکو سیب زمینی

اگر می‌خواهید کوکو سیب زمینی را در فر درست کنید، یک قالب مناسب را با روغن کمی چرب کنید. مایۀ کوکو را داخل قالب بریزید و روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. قالب را در طبقۀ وسط فر قرار دهید. برای پخت کوکو بین ۳۵ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.

کوکو سیب زمینی با پنیر پیتزا

کوکو سیب زمینی

پنیر پیتزا باعث خوش‌مزه‌تر شدن کوکو سیب زمینی می‌شود. البته به این نکته توجه داشته باشید که کالری غذا را خیلی بالا می‌برد. برای پخت این کوکو با پنیر پیتزا بهتر است آن را در فر درست کنید.

پنیر را بنا به سلیقه میان مایۀ کوکو یا مانند پیتزا روی آن بریزید. نیمی از مایۀ کوکو را در قالب فر بگذارید. میان آن را با پنیر پیتزا پر کنید و باقی‌ماندۀ مایه را اضافه کرده، قالب را در فر قرار دهید تا کوکو آماده شود. اگر دوست دارید می‌توانید قارچ، فلفل‌دلمه‌ای یا ذرت در مایۀ کوکو بریزید.

کوکو سیب زمینی سوخاری

کوکو سیب زمینی

برای اینکه کوکو سیب زمینی را به‌صورت سوخاری طبخ کنید، مایۀ کوکو را کمی نرم‎تر از حالت معمول درست کنید. در زمان سرخ کردن کوکوها، آرد سوخاری را با مقداری نمک، فلفل‌سیاه و پودر سیر مخلوط کنید. مقداری از مایۀ کوکو بردارید و درون آرد سوخاری بغلتانید تا تمام قسمت‌های آن را بپوشاند. سپس  داخل تابۀ گود و پر روغن بیندازید تا کوکوها سرخ شوند.

همچنین بخوانید:

نوشیدنی های خنک و گوارا ؛ برای روزهای گرم

سوپ قارچ ، گیاهی و ساده

فینگرفود ها ، زینت بخش مجالس و مهمانی ها

پخت ماهی ؛ شیوه های مختلف

  • ۹۸/۰۳/۲۱
  • maryam souri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی