مجله دلتا

مجله دلتا

مجله دلتا

مجله دلتا

مجله آشپزی دلتا

  • ۰
  • ۰

کباب برگ یکی از کباب‌های سنتی و قدیمی ایران است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است.

کباب برگ

کباب برگ از کباب‌های مورد علاقۀ ایرانی‌هااست که معمولاً در رستوران‌ها سرو می‌شود. اغلب مردم تصور می‌کنند تهیۀ کباب برگ دشوار است. ولی خبر خوب این است که می‌توان با رعایت برخی نکات، یک کباب برگ مجلسی و رستورانی خوش‌مزه در منزل درست کرد.

مواد لازم:

  • فیلۀ گوسفند یا گوساله: یک کیلوگرم
  • پیاز بزرگ: یک عدد
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • زعفران در صورت تمایل
  • برگ رزماری، روغن‌زیتون، سرکه‌ قرمز، برگ‌ بو، میخک، سیر و جوز هندی برای مزه‌دار کردن گوشت، به میزان لازم

طرز تهیه:

از یک روز قبل گوشت را مزه‌دار کنید. برای این کار گوشت را خوب بشویید و خشک کنید. آن را روی تخته گوشت بگذارید و با استیک‌کوب حسابی بکوبید تا پهن شود و قطر آن به حدود نیم سانت برسد. بهتر است پهنای کباب کوبیده شده حدود 8 تا 10 سانت باشد.

سپس یک عدد برگ رزماری، آب پیاز رنده شده، روغن‌زیتون، سرکه‌ قرمز، کرۀ آب شده، روغن‌ زیتون، برگ‌ بو، میخک، جوز هندی، زعفران و دو حبه سیر رنده‎شده را با هم مخلوط کنید. گوشت را در این مواد بخوابانید تا مزه‌دار شود.

توجه داشته باشید در این مرحله به گوشت نمک نزنید، چون باعث می‌شود گوشت آب بیندازد و کبابسفت و خشک شود. بهترین زمان برای نمک زدن به گوشت کباب، اواسط پخت است.

گوشت را روی سطح کار قرار دهید. با دست روی گوشت را بگیرید تا در جای خود ثابت بماند. سپس سیخ را آرام‌آرام از زیر دست وارد گوشت کنید. تکه‌های گوشت پس از سیخ کشیدن باید به هم بچسبند.

سیخ را روی منقل یا کباب‌پز بگذارید و با دقت زیرورو کنید تا گوشت کباب شود. اگر احساس کردید در زمان کباب کردن، گوشت خشک می‌شود، می‌توانید روی گوشت‌ها با فرچه کمی کره بمالید.

نکات مهم برای درست کردن کباب برگ نرم و ترد:

کباب برگ

برای تهیۀ کباب برگ ترد و خوش‌مزه لازم است از گوشت بیات‎شده استفاده کنید. منظور از گوشت بیات، گوشتی است که حداقل دو روز از کشتار دام گذشته باشد. اگر گوشت تازه دارید، آن را در یخچال بگذارید و دو روز صبر کنید تا بیات شود.

گوشت کباب برگ باید گوشت فیله باشد. برخی برای کباب برگ از گوشت راسته هم استفاده می‌کنند. اما گوشت فیله، به‌خصوص فیلۀ گوسفند طعم لذیذتر و بافت نرم‌تری دارد.

می‌توان برای نرم‌تر شدن گوشت کباب برگ، هنگام مزه‌دار کردن، یک کیوی در مواد رنده کرد.

همچنین بخوانید:

پخت ماهی ؛ شیوه های مختلف

جوجه غوره بادمجان ؛ خورشت خوش طعم و عطر

ته چین مرغ ، غذای ویژه مجالس

کوکو سبزی ، سرسبزی سفره ایرانی

طرز تهیه خورشت کرفس

  • ۹۸/۰۴/۲۴
  • maryam souri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی